Co roku, 22 marca, na świecie obchodzony jest Światowy Dzień Wody. Z tej okazji członkowie koła przyrodniczego z naszej szkoły postanowili przygotować stanowiska, na których chętni uczniowie z klas 4-7 mieli możliwość wykonania zadań związanych z oszczędzaniem wody, jej znaczeniem dla organizmów, występowaniem w przyrodzie, uczestniczeniem w produkcji żywności i innych dóbr. Nie zabrakło również doświadczeń chemicznych, biologicznych i fizycznych (Lampa lawa, Lewitujące jajko, Rozdzielanie mieszanin, Badanie pH wody, Tęcza na talerzu, Napięcie powierzchniowe, Ciepła i zimna woda, Co się dzieje z mandarynką?, Kolory w probówce, Skaczące rodzynki). Niektóre konkurencje wymagały wprawnego oka (W którym naczyniu jest więcej wody?, Co się dzieje ze strzałką?), logicznego myślenia (Jak wywołać wir w wodzie?, Potrafisz uruchomić turbinę wodną?), umiejętności matematycznych (Zużycie wody pod natryskiem i w wannie, Ile procent masy człowieka stanowi woda?) sprawności fizycznej (Trasa piłeczki pingpongowej, Rzut butelką), wiedzy z różnych dziedzin (Co widzisz na zdjęciu?, Woda jest substratem czy produktem procesu fotosyntezy?, Woda w kulturze, Gdzie żyje ta ryba?, Związki frazeologiczne w wodą w roli głównej, Ile wody jest na świecie?). Niektórzy uczniowie przekonali się, jak woda działa na nasze zmysły podczas poszukiwania wodnych skarbów i oceny ilości cieczy bez udziału wzroku. Z okazji święta została również przygotowana wystawa przedstawiająca efekty doświadczeń, które zostały wykonane wcześniej (Mech-leśna gąbka, Zaczarowana kapusta, Transport wody w roślinach, Własny filtr do wody, Metamorfoza ziemniaka, Płacząca marchew, Susza w wodzie, Co kwitnie w wodzie?, Jak działają kulki hydrożelowe?, Wieże gęstości, Szyszka – czujnik wilgotności powietrza).
Trzeba przyznać, że obchody Światowego Dnia Wody w takiej formie były na pewno dobrym pomysłem. Z przyjemnością obserwowaliśmy uczniów w roli ciekawskich badaczy i odkrywców. Zgłębianie fascynującego świata przyrody dostarczyło niezapomnianych wrażeń.